FAQ

Jak Zdjęcia firmowe mogą pomóc mojej firmie??

Gdy potencjalny klient wyszuka w Google nazwę Twojej firmy, zobaczy te zdjęcia bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania. Zdjęcia panoramiczne zostaną też opublikowane na stronach w Google+ Lokalnie, w Mapach Google i innych usługach Google, dzięki czemu klienci będą mogli oglądać wnętrza firmy i jej wystrój. Linki do zdjęć możesz łatwo umieścić w swojej witrynie internetowej, korzystając z gotowych fragmentów kodu HTML lub interfejsów API Map Google. Zachęcisz w ten sposób klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej.

Dlaczego firmy są fotografowane i gdzie mogę zobaczyć zdjęcia?

Rekomendowani fotografowie Google i fotografowie z Rekomendowanych agencji fotograficznych robią wysokiej jakości zdjęcia, które są łączone w 360-stopniowe panoramy przy użyciu odpowiedniej technologii. Rekomendowani fotografowie to niezależni kontrahenci przeszkoleni i certyfikowani przez Google w zakresie wykonywania wysokiej jakości zdjęć panoramicznych. Jeśli jesteś właścicielem firmy, możesz też zalogować się w Google+ Lokalnie i przesłać własne zdjęcia. Zdjęcia i 360-stopniowe panoramy będą widoczne bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google i na Twojej stronie w Google+ Lokalnie.

Is the demo content included in the package?

 

Czy zgłaszając się do programu, zobowiązuję się do udziału w nim?

Nie. Gdy zgłosisz się do udziału w programie i Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna będą dostępni w Twoim mieście, skontaktują się z Tobą, by omówić szczegóły i potwierdzić zlecenie, zanim sfotografują Twoją firmę.

Sesja fotograficzna

 

Ile trwa sesja fotograficzna?

Sesja fotograficzna przeważnie trwa około godziny, ale zależy to od wielkości Twojej firmy.

W jaki sposób mam przygotować firmę do sesji fotograficznej?

Oczywiście warto zadbać o porządek na czas sesji fotograficznej, ale pamiętaj, że zdjęcia mają pokazywać klientom, czego mogą się spodziewać, gdy odwiedzą Twoją firmę w zwykły dzień.

Jakie części mojej firmy zostaną sfotografowane??

Sesje fotograficzne obejmą główne obszary firmy, z którymi mają kontakt klienci. Wraz z fotografem możesz ustalić obszary firmy, które chcesz pokazać klientom, oraz takie, których nie chcesz fotografować. Przypominamy, że celem zdjęć jest pokazanie klientom, czego mogą się spodziewać, gdy odwiedzą Twoją firmę w zwykły dzień.

Czy sesja fotograficzna zakłóci działalność mojej firmy?

Wiemy, że prowadzisz firmę i dlatego zaprojektowaliśmy sesję w taki sposób, by była jak najmniej uciążliwa. Rekomendowani fotografowie i Rekomendowane agencje fotograficzne dostosują się do Twojego harmonogramu, by zdjęcia były wykonywane w czasie dogodnym dla Ciebie i Twojej firmy. Sesje nie wymagają specjalnego sprzętu, oświetlenia ani przygotowań, więc nie musisz wstrzymywać działalności. Choć sesje nie są uciążliwe i nie powinny przeszkadzać w zwykłym funkcjonowaniu firmy, warto poinformować klientów, że wykonywane są zdjęcia, i poprosić ich, by starali się nie wchodzić w kadr.

Czy na zdjęciach będą znajdować się osoby?

Ponieważ chcemy, by głównym tematem zdjęć były wnętrza Twojej firmy, staramy się, by znajdowało się na nich jak najmniej osób. Podczas sesji fotografowie mogą ustawić specjalny znak, które będzie informować klientów i pracowników o trwającej sesji fotograficznej i możliwości znalezienia się na zdjęcia. Jako właściciel firmy odpowiadasz za powiadomienie pracowników i klientów o trwającej sesji fotograficznej.

 

Prywatność i kwestie prawne

 

Jakie środki są podejmowane, by zapewnić prywatność i zgodność z prawem?

Sesje nie obejmą żadnych obszarów firmy, których nie chcesz pokazywać. Ponadto fotografowie zawsze uprzedzają klientów i pracowników przed zrobieniem zdjęcia, by uszanować ich prywatność. Wszystkie zdjęcia panoramiczne zostaną przetworzone z wykorzystaniem naszej najnowszej technologii do zamazywania twarzy osób na zdjęciach. W każdej chwili możesz poprosić o zamazanie dodatkowych twarzy lub usunięcie całych zdjęć, używając linku „Zgłoś problem”, który znajduje się na dole zdjęcia panoramicznego lub na Twojej stronie Google+ Lokalnie.

Kto z mojej firmy może zezwolić na sesję fotograficzną?

Musisz mieć odpowiednie uprawnienia, by zezwolić Rekomendowanemu fotografowi lub Rekomendowanej agencji fotograficznej na wejście na teren firmy i wykonanie zdjęć, a także by pozwolić Google na użycie tych zdjęć w swoich aplikacjach i usługach. Do osób z takimi uprawnieniami można zaliczyć właściciela firmy, dyrektora lub menedżera z upoważnieniem do składania takich oświadczeń w imieniu firmy. Pamiętaj, że wyrażając przed sesją zgodę na warunki korzystania z usługi i Warunki korzystania z usług Google, potwierdzasz, że jesteś uprawniony lub upoważniony do podejmowania takich decyzji.

Czy Google będzie używać zdjęć gdzie indziej niż na stronach Google+ Lokalnie?

Google może używać tych zdjęć w innych usługach i aplikacjach w nowy sposób, dzięki któremu informacje o Twojej firmie będą bardziej przydatne i dostępne dla użytkowników. Na przykład, dzięki dalszej integracji z Mapami Google klienci mogą łatwo znaleźć te zdjęcia w Street View na 360-stopniowych panoramach dróg w pobliżu.

Czy będę właścicielem zdjęć zrobionych przez Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowaną agencję fotograficzną?

Tak. Będziesz właścicielem zdjęć wykonanych przez Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowaną agencję fotograficzną, gdy zapłacisz za tę usługę i sesja zostanie zakończona. Pamiętaj, że podpisując umowę dostarczoną przez Rekomendowanego fotografa lub Rekomendowana agencję fotograficzną, udzielasz licencji na użytkowanie tych zdjęć firmie Google, która je opublikuje.

Czy mogę poprosić o usunięcie zdjęcia, jeśli nie jestem właścicielem firmy?

Podobnie jak w przypadku zdjęć Street View, nasze narzędzie „Zgłoś problem” umożliwia użytkownikom przesłanie prośby o zamazanie 360-stopniowych panoram, na których się znajdują. Użytkownicy mogą też poprosić o usunięcie zdjęć przedstawiających nieodpowiednie treści, a właściciele firm mogą nas poprosić o usunięcie zdjęć w formacie 360 stopni wykonanych przez fotografów. Służą do tego linki „Zgłoś problem” i „Zgłoś nieodpowiednie zdjęcie”.

 

Pytania dodatkowe

 

Czy mogę umieścić te zdjęcia w witrynie mojej firmy?

Tak. Zachęcamy do pokazywania wirtualnej wycieczki po firmie swoim klientom. Aby umieścić 360-stopniowe panoramy w swojej witrynie, znajdź kod HTML dobrego punktu widzenia na zdjęciach panoramicznych w Mapach Google, kliknij przycisk „Link”, kliknij „Dostosuj mapę do wklejenia i wyświetl jej podgląd”, a następnie skopiuj i wklej kod HTML. Jeśli szukasz większych możliwości dostosowania zdjęć, zainteresuj się interfejsem API Map Google.

Czy mogę powtórzyć sesję fotograficzną?

Tak. Możesz umówić się z Rekomendowanym fotografem lub Rekomendowaną agencją fotograficzną na dowolną liczbę powtórnych sesji, ale to Rekomendowany fotograf lub Rekomendowana agencja fotograficzna określają koszt takiej sesji. O powtórną sesję zazwyczaj proszą firmy po przeprowadzeniu remontu, zmianie wystroju wnętrz lub zmianie dekoracji sezonowych. Pamiętaj, że zawsze możesz samodzielnie przesłać aktualne zdjęcia w Google+ Lokalnie.

Co to jest AdWords Express i jak mogę skorzystać z oferty promocyjnej?

AdWords Express to łatwe w obsłudze narzędzie reklamowe online Google dla firm lokalnych, które chcą reklamować się w Google i witrynach partnerskich (w tym na stronach na komórki) i przyciągnąć więcej użytkowników do swojej witryny lub na stronę Google+. Więcej informacji znajdziesz na stronie AdWords Express.

Wymagania kwalifikacyjne: aby uczestniczyć w tym programie i otrzymać ofertę AdWords Express, musisz być właścicielem firmy lub jego upoważnionym przedstawicielem. Ponadto Twoja firma musi mieć zezwolenie na działalność w danym regionie. Twoja firma, zawartość zdjęć i materiały reklamowe muszą być zgodne ze wszystkimi zasadami AdWords (więcej informacji znajdziesz w Centrum zasad AdWords).

Jeśli spełniasz wymagania programu, po zakończeniu sesji i przesłaniu zdjęć do Google Twój Rekomendowany fotograf prześle Ci e-maila z kodem promocyjnym AdWords Express. Aby wykorzystać środki promocyjne, zarejestruj się w witrynie AdWords Express. Pod koniec procesu rejestracji będziesz mieć możliwość wpisania kodu promocyjnego. Aby uzyskać pomoc dotyczącą kuponów AdWords Express, kont lub w sprawie ogólnych zapytań, skontaktuj się z infolinią AdWords Express.

Korzystanie z kodów promocyjnych podlega Warunkom korzystania z usług. Ta oferta jest niedostępna dla dotychczasowych klientów AdWords Express lub AdWords. Obowiązuje limit jednej oferty na firmę. W przypadku powtórnych sesji nie będą udzielane dodatkowe oferty. Kody promocyjne można realizować w następujących krajach, w których realizowany jest program Zdjęcia firmowe: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Hiszpania, Włochy i Kanada. Ta oferta jest ograniczona w czasie. Kody promocyjne utracą ważność 31 grudnia 2013 r. Google zastrzega sobie prawo do niewydania kodów promocyjnych wybranym firmom. Najnowsze i najbardziej dokładne informacji można znaleźć w witrynie AdWords Express i w Warunkach korzystania z usługi AdWords Express.